Van Bangkok naar Pai en morgen terug... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee Jetten - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Pai en morgen terug... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee Jetten - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Pai en morgen terug...

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Renee

24 November 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal daar in nederland,

Zo.....het heeft even geduurd maar daar zijn we dan!!
Start Bangkok op de 15e.
We vinden elkaar op de luchthaven ik in cultuurshock en overweldigd door 35 graden. Renee cool en relaxed wachtend na de Douane....heerlijk weerzien! Al slingerend en alsof ze voor de 12e keer op deze plek is geweest loods Renee mij naar de taxistandplaats al babbelend en uitleggend hoe je dat hier aanpakt, vragen om een meter of van tevoren prijs bepalen en afdingen!!
Voor ik het weet sta ik midden in Bangkok met een rugzak op en lopen we naar het hostel....fijne sfeer relexbedden en jongeren met gitaar, Ipone of ander niet inspannend vermaak, rondhangend met lang haar en ongeschoren kinnen.(weet niet waarom maar alleen meisjes met lange haren in de backpakerswereld).
Het is een heerlijk ontspannen sfeer en iedereen spreekt je aan, hoe lang ben je hier waar kom je vandaan en wat is je reisplan, een gesprek is geboren!!
Even opfrissen en Bangkok in! Het eten op straat is kleurrijk vers en in veel variatie... dat en de sfeer, een biertje en wat rondlopen geven mij een indruk van deze cultuur. Op naar het station met de tuktuk want we hebben een trein te halen.

Als ik de volgende morgen wakker word rijden we door de jungle, prachtig groen afgewisseld met stationnetjes en dorpjes. Op ieder station staat een man in uniform met een rode en groene vlag..wij krijgen steeds groen, heerlijk baantje lijkt me dat een beetje wapperen met een vlag.
Na een kleine vertraging(4uur) komen we na 18 uur treinen in Shiang Mai aan. Een grote stad met een besloten klein karakter door veel kleine straatjes en laagbouw.

En dan begint het avontuur...van olifantrijden naar thais koken en van longnecks naar kilometers door de jungle hiken, raften, naast de boot liggen... van busreizen door adembenemende natuur naar straatfood, van hippiedorp naar hostel en van piepjonge backpackers naar gepensioneerde levensgenieters.Lieve allemaal ik kan niet in woorden uitdrukken wat ik heb meegemaakt hier maar ik zal alles uitgebreid thuis vertellen. Ik wil nog even genieten van mijn laatste dagen hier en van het backpackersleven.


Adios veel liefs van Renee en Hetty





  • 24 November 2012 - 14:17

    Danielle:

    wow, wat heerlijk dat avontuurlijke leven
    wordt wel heel benieuwd naar de verhalen, live.......

  • 24 November 2012 - 14:19

    Marie-Lotte:

    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben en zoveel meemaken! Geniet van de laatste daagjes daar en van elkaar! XX

  • 24 November 2012 - 16:28

    Raymon, Suus En Luc:

    Wat een schitterende beleving lijkt me. Heb ook de foto's van me olifantenrit gezien, geweldig! Nou pas goed op jullie zelf en renee goede reis nog even en zusje, kom veilig thuis. Lieve kus van ons.

  • 24 November 2012 - 21:26

    Laura:

    Klinkt super zeg! Ben benieuwd naar je verhalen.
    Geniet nog van elkaar en veilige reis terug voor Hetty.
    En voor Renée, nog van harte met je verjaardag!

  • 25 November 2012 - 11:19

    Angelique:

    Lieve Renee

    Wat heerlijk dat je dit allemaal mee mag maken.
    Met vol bewondering lees ik je verhalen en ben stiekem best wel een beetje jaloers (in mijn situatie wel begrijpelijk misschien). Maar om dit alles te lezen vind ik het ook super stoer van je om het allemaal toch maar te doen.
    Ik wens je nog heel veel plezier, maar ook ben ik blij als je er weer ben. Er zijn een hoop nieuwe verpleegsters bij en allemaal zijn ze erg lief en begripvol. Maar jij bent en blijft mijn favoriet en ik mis je echt, je steun het samen kletsen, een bakkie in de tuin het deed me echt allemaal heel erg goed. ik wil je hiervoor alsnog bedanken. Helaas had ik geen kans voor een afscheidskadootje maar dat word welkcomskadootjet en zal ik je ook vertellen hoe het met mij gaat. Meid heel veel plezier en laat wat van je horen als je weer in het koude kikkerland bent.

    Heel veel liefs en groetjes
    angelique

  • 25 November 2012 - 11:19

    Angelique:

    Lieve Renee

    Wat heerlijk dat je dit allemaal mee mag maken.
    Met vol bewondering lees ik je verhalen en ben stiekem best wel een beetje jaloers (in mijn situatie wel begrijpelijk misschien). Maar om dit alles te lezen vind ik het ook super stoer van je om het allemaal toch maar te doen.
    Ik wens je nog heel veel plezier, maar ook ben ik blij als je er weer ben. Er zijn een hoop nieuwe verpleegsters bij en allemaal zijn ze erg lief en begripvol. Maar jij bent en blijft mijn favoriet en ik mis je echt, je steun het samen kletsen, een bakkie in de tuin het deed me echt allemaal heel erg goed. ik wil je hiervoor alsnog bedanken. Helaas had ik geen kans voor een afscheidskadootje maar dat word welkcomskadootjet en zal ik je ook vertellen hoe het met mij gaat. Meid heel veel plezier en laat wat van je horen als je weer in het koude kikkerland bent.

    Heel veel liefs en groetjes
    angelique

  • 26 November 2012 - 10:06

    Patrick:

    Zo weer alleen meid , Martin en mama weg, dat was toch uiteindelijk ook de bedoeling, ook weer wat beter
    hoop ik
    M heeft gisteren nog bij mij gegeten , was gezellig. Boet was het weekend bij Laura , dus ik was een weekend vrijgezel.
    Vanavond ga ik mama ophalen met Moon en Boet om 18.30 van Shiphol, ze zal wel moeten wennen
    Er breken weer turbulente tijden aan (maar dat hoor je nog)
    Nou dikke kus en blijf lekker genieten X

  • 29 November 2012 - 11:47

    Annemieke:

    He lieve schat,

    Wat ontzettend leuk dat mama er was:) de verhalen zijn super leuk om te lezen! Wat een avontuur daar zeg! Waar ga je nu heen? Hier alles zijn gangetje! Ga nog maar lekker genieten daar!

    Dikke kus miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Renee

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 13652

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

08 Oktober 2012 - 27 Januari 2012

Zuid-Oost Trip

Landen bezocht: