Zonsopgang + Bromo hike + Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Renee Jetten - WaarBenJij.nu Zonsopgang + Bromo hike + Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Renee Jetten - WaarBenJij.nu

Zonsopgang + Bromo hike + Malang

Door: Martin en Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

22 Oktober 2012 | Indonesië, Malang

Het was 00:30 uur en de wekker ging, wij ons snel klaamaken voor vertrek naar de zonsopgang, er gingen ook twee zwitsers mee dan zou dat schelen in de kosten.

We vertrokken om 1 uur in de nacht, de autori duurde ongeveer 2,5 uur, toen we daar aankwamen om 3:30 moesten we even wachten op de zonsopgag die zou om 05:00 opkomen.. gelukkig hadden we een lange broek aan want het was best fris daarboven, alle indonesiers hadden mutsen oorwarmers en dikke winterjassen aan.. Nadat ik en renee als een soort beroemdheden met wat indonesiers op de foto waren gezet zagen we de zon opkomen, super mooi hoe die dan op de asvlakte en de vulkaan scheen.. nu was het tijd voor de beklimming van de bromo, we moesten overstappen op een jeep en racden over de asvlakte, daar aangekomen bleek dat de zwitsers een ander plan hadden, nadat ze de bromo hadden beklommen wouden ze naar de sempuru lopen wat ongeveer 5 uur lopen is en volgens de chauffeur waren ze crazy.. toen we aan het lopen waren werd renee verliefd op een pony die haar naar de trap zou rijden van de vulkaan martin volgde snel daarna op een andere pony. De trap was stijl en redelijk link, treden zaten onder het zand maar was nog wel te doen, bovenop de rand van de krater hadden we een spectaculair uitzicht op de hele omgeving.. de vulkaan zelf was grimmig en blies veel stoom uit. we besloten weer naar beneden te gaan, beneden zeiden de zwitsers wij gaan naar rechts en wij wensten ze geluk..

We sliepen ondertussen in Malang een leuk dorp gezellig, en ademde een hele relaxde sfeer uit, we besloten de volgende dag met de trein naar yogjkarta te gaan. Deze trein was erg luxe, we hadden airco en lekker veel beenruimte, ook was er bediening.

Na 8 uur in de trein te hebben gezeten kwamen we aan in yogjakarta, een grote stad! we namen en taxi naar Delta Home Stay, een leuke slaapplek, goeie kamers en een lekker zwembad.

Vandaag zijn we in een fietstaxi naar the Sultan palace geweest, een mooi paleis van de vroegere sultans waar hij vroeger 3 zwembaden had 1 voor de kinderen, 1 voor zijn 40 vrouwen en 1 voor hem zelf en jasmina boven kon hij dan toezicht houden op al zijn naakte vrouwen.. Dit leek martin ook wel wat! We hebben ook nogeen bezoek aan de moskee gedaan, een sobere en vreemde moskee, het is hier nu 34 graden we hebben net heerlijk gezwommen en gaan nu naar een internet cafe om de fotos te uploaden, morgen avon gaan we naar het ramayana ballet waar 250 dansers in de buitenlucht een super show zullen gaan geven dat wordt prachtig verwachtten wij.

Dikke kus Martin en Renee

• 22 Oktober 2012 - 11:01

Mama:

he lieve kinderen,

met open mond volg ik jullie verhalen...wat een rijkdom stoppen jullie in je rugzak van het leven!!!
    lieve lieve mensen...sta stil bij al die ervaringen en blijf je verwonderen over wat de wereld jullie te bieden heeft .

xx trotse mama

• 22 Oktober 2012 - 11:11

Anouk:

Wat een feest!!!!! (luisterden mn eigen kinderen maar zo goed hahaha)

Dank voor weer een heerlijk verslag :-)

Nog iets in de lokale media vernomen over vermiste zwitsers :-)???

X

• 22 Oktober 2012 - 13:14

Renee Jetten:

Ze zijn terecht. via jeep en drie keer bemo.... ongeveer 5 uur!!

• 22 Oktober 2012 - 13:15

en dat alleen om terug te komen de hike zelf was ook al zo'n 4 uur!!

• 22 Oktober 2012 - 18:55

Danielle:

Fantastisch jullie verhalen. Bedankt

• 23 Oktober 2012 - 09:16

Dymph:

O, lieverds wat een belevenissen,geweldig. Het is een genot jullie verhalen te lezen, geniet ervan dikke kussen, mama