Surfles + Jungle tour - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Renee Jetten - WaarBenJij.nu Surfles + Jungle tour - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Renee Jetten - WaarBenJij.nu

Surfles + Jungle tour

Door: Martin en Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

26 Oktober 2012 | Indonesië, Pangandaran

We begonnen om 09;00 op het strand van Pangandaran, we krijgen een broek van de surleraar voor het beschermen van je knie, en gingen droog oefenen, toen we het een beetje onder de knie hadden mochten we het water in, ik moet zeggen de golven waren hoog! na wat mislukte pogingen ging het steeds beter, en al snel stonden we op de surfplank.. we dachten zo we staan, het is wel heel vermoeiend.. maar goed wij vrolijk doorgaan , we zijn rond een uur of 11;30 gestopt want we waren uitgeput..

Terug in Mini Tiga hadden we bedacht dat we de jungle tour wouden doen in het National park, en dat hebben we geweten, we dachten dat we door het park zouden lopen een klein rondje maar nee we gingen echt de jungle, smalle paadjes vlak boven de afgrond vasthouden en slingeren aan lianen dit hadden we niet verwacht.. gelukkig hadden we extra water gekocht!! al het lopen werd beloond met een prachtig uitzicht over de zee van boven op een rots. Na daar even pauze te hebben gehad gingen we verder naar een wit strand weer dwars door de jungle heen (13:00 begonnen-- 17:30 geeindigd).. De dieren in het park waren heel cool we zagen aapjes grijze en zwarte, een great hornbill vogel super coole vogel en heel wat herten.. stekelvarkens in een grot en de bij behorende vleermuizen hangend aan het plafond van de grot.

Terug in Mini Tiga waren we gesloopd en was er een vrouw die massage aanbood het koste 100000 voor een uur en 150000 voor een heel uur, renee ging eerst en daarna ik het was een harde massage die af en toe zelfs pijn deed. De vrouw wou dat we totaal 300000 gingen betalen maar renee had ondertussen gehoord van andere gasten in de home stay dat dat veel te duur was en dus gaf martin haar 200000 ze snapte het niet meer haar engels wat ze redelijk kon verstaan was in een keer weg.. Martin zei je hebt ons geen uur gemasserd dus dit is wat je krijgt en klaar ermee, de eigenaresse van de hostel vond het niet leuk van de massage vrouw dat ze probeerde ons optelichten ging met haar praten en stuurde haar weg.. daarna lekker met Rico een canadees die hier gaat trouwen met een indonesische.. lekker bier wezen drinken!! we zijn uitgenodigd voor de bruiloft maar helaas dan zijn we net java verlaten...

Dikke kus Martin en Renee

• 27 Oktober 2012 - 09:14

Bart:

Hoi Renee en Martin,

Wat een belevenissen zeg.
    Ik hoop dat jullie in de jungle niet de Havaiana's droegen.
    En goed dat jullie die masseuse een roepie... eh poepie hebben laten ruiken.
    Goede reis verder en kussen van Daniëlle en Bart!

• 27 Oktober 2012 - 09:26

Mama:

Goedemorgen kinderen....oh nee voor jullie goedemiddag!!

Hier vanuit een koud nederland...het is -1 op het moment maar een stralende dag.
    gisteren heeft het kleine broertje een topprestatie geleverd, zijn zwemvaardigheid 1 gehaald.
    super trots was hij(en ik) tussen allemaal grote lummels van rond de tien.
    vanmorgen lekker met z'n tweeen beetje lummelen, papa in Portugal en Moon bij Papa omdat
    Monique en Max daar zijn. Straks naar de Wall daar hebben ze de grootste legowinkel van Nederland geopend,
    op zoek naar...je raad het al Harry Potterlego!!
    morgen een dagje verhuizen en dan maandag weer aan het werk....het lijkt wel een doodgewoon leven zo.
    Zijn jullie al verder aan het trekken naar Jakarta? Nog een week Martin dan vlieg je al weer terug. Ik zit dan met een paar meiden in Portugal...moet Patrick je halen...laat het dan even weten.
    he lieverds geniet nog even daar en....renee nog heeeel lang.